Thursday, July 16, 2009

Apa Cerita Hari Ini Fikri Aziz? (16/07/09)

Assalamualaikum, hari ini sikbuk kehidupan aku dari pagi sampai ke malam. ini lah time rest aku iaitu time update blog. so pagi tadi aku bergegas ke Kem. Kewangan. Malaysia untuk harga sebutharga sticker untuk kenderaan diorg. Alhamdulillah, aku dapat gak hantar sebutharga tu. apa yang aku harapkan aku dapat buat job tu dan buat sebaiknya. pastu aku ke greenpacket di PJ sebab ntah kenapa plak modem p1w1max aku leh rosak padahal baru dua hari reg. x pe lah bersangka baik jer. tapi yang paling best aku jadi photographer kat ioi mall puchong sebab nak dapatkan gambar penghadang tempat letak kereta untuk MOF atau nama nya bollard, pole lot atau mcm2 lagi. yang penting aku dah dpt gambar dier dengan sebutharga sekali dan dah hantar pun. ari ni aku belajar sesuatu iaitu erti kemasyarakatan. aku sangat menitik beratkan soal kemasyarakatan antara umat islam. so malam ni aku buat kenduri tahlil untuk opah dan atok aku. alhamdulillah semua berjalan lancar dan aku dapat bagi kawan-kawan jemaah surau aku makan. seronok sgt. Tujuan kita bermasyarakat adalah untuk melatih diri kita menjadi lebih dewasa dan lebih matang, terutama apabila bergaul dengan orang yg usianya jauh lebih berusia dengan kita. pendapat dan pandangan diorg jauh lebih berpengalaman dari kita. selain daripada itu macam aku ni x ramai adik beradik aku anak lelaki seorang pastu ade seorg kakak, masyarakat dan jiran2 ni lah tempat aku untuk meminta tolong jika pada satu hari nanti ditakdirkan ade perkara kematian berlaku atau ape sahaja. masyarakatlah tempat kita rujuk. anyway yang penting ari ni aku berniaga penghadang tempat letak kereta, so sesiapa yang berminat nak beli atau nak pasang kat ofis atau mana2 bolehlah hubungi aku kat seperti biasa hubungi saya fikri ditalian 016-263 5800 atau e-melkan ke fikry.aziz@gmail.com. saya sertakan gambarnya sekali.




No comments:

Post a Comment